Ugeplaner

Hver dag har sin egen aktivitet, det kunne fx være udflugt, svømning, rytmik, kreativt værksted eller fødselsdag.

Dagene ændrer sig fra år til år, alt efter de forskellige aktiviteter.

Emneuger

Emneuger kan være: sund mad, kunst, kroppen, dyr, cirkus, teater mm. En emneuge kan foregå således. Første dag er det forberedelse af emnet. Anden dag er en tur til fx museum, Lejre, Kronborg og København. Tredje dag bearbejdelse af emnet. Fjerde dag kan også foregå ude af huset. Femte dag evaluering af emnet.

Storegruppe

Æblegården går meget op i, at børnene bliver skoleklar i løbet af de 3 år, de er hos os. Det betyder, at vi laver rim og remser, øver motorik, så børnene kan sidde stille, hinke, stoppe og holde på en blyant.

Vi øver bogstaver og tal, samt begreber. Vi lærer bogstaver, så barnet kan skrive eget navn. Vi sørger for, at børnene kan binde snørebånds på skoene, tørre sig selv og begå sig ved nye situationer.

Rytmik

Æblestuen går til rytmik en gang om ugen i Kildeskovshallen.

Ture

Vi tager ture til skoven, stranden, teater, museer, er spændende for årstiden. Nogle gange tager hele børnehaven afsted på tur, andre gange i små grupper.